Mediální tréning

 

 

  • absolvování mediálního tréninku je jedním z nejdůležitějších předpokladů pro úspěšné zvládnutí kontaktu a práce s médii. Absolventi tréninku jsou seznámeni se současnými principy fungování českých médií.
  • trénink dává účastníkům možnost pokládat otázky a získávat praktické zkušenosti před kamerou ve studiu v konfrontaci s dosavadními poznatky.
  • mediální tréninky jsou vedeny zkušenými lektory, kteří jsou současnými novináři či bývalými redaktory, a proto vše, co se absolventi dozví, jsou reálné a praktické rady a doporučení pro kontakt s novináři a redaktory při vystupování před rozhlasovým mikrofonem a televizní kamerou.
  • během interaktivního tréninku se seznámíte s nejběžnějšími „novinářskými pastmi", nejprve v teoretické podobě, a pak si na vlastní kůži vyzkoušíte, jak to probíhá, když se Vás zkušený novinář snaží „dostat". Tato praktická cvičení budou natáčena videokamerou a následně přehrávána s komentáři a doporučeními lektora.

 

Obsah kurzu

  •  během interaktivního tréninku se seznámíte s nejběžnějšími „novinářskými pastmi", nejprve v teoretické podobě, a pak si na vlastní kůži vyzkoušíte, jak to probíhá, když se Vás zkušený novinář snaží „dostat". Tato praktická cvičení budou natáčena videokamerou a následně přehrávána s komentáři a doporučeními lektora.

Teoretická část

  • Být, či nebýt… v médiích? Pozitiva a rizika zveřejnění v médiích. Kdy je lepší v médiích nebýt? Jak se „dostat do novin"? Každá informace má svého odesílatele a doručitele.
  • Jak má vypadat dobrá tisková zpráva? Jak a kdy uspořádat tiskovou konferenci?
  • Volá novinář… co dělat? Co byste měli vědět a udělat předtím, než rozhovor poskytnete.
  • Je tady rozhovor! Rozhovor není souboj,..a už vůbec ne férový souboj.
  • Na co se novináře zeptat, než rozhovor začne. Pravidla komunikace s novinářem.
  • Co dělat, když… nerozumíte otázce, odpověď na otázku neznáte, odpověď znáte, ale nemůžete říct? Novinář odešel. Co dál? Jaké si vzít ponaučení pro příště.

Praktická část

  • Natáčení materiálu a reportáží na téma blízké klientům
  • Zhodnocení natočeného a konkrétní rady
  • Otázky, odpovědi, možnost prohloubení určité části dle přání

 

Lektor

Mediální tréninky jsou vedeny zkušenými lektory, kteří jsou současnými novináři či bývalými redaktory, a proto vše, co se absolventi dozví, jsou reálné a praktické rady a doporučení pro kontakt s novináři a redaktory při vystupování před rozhlasovým mikrofonem a televizní kamerou.

Harmonogram

08:00 – 12:00 teoretická část (během výuky krátké 10 min. přestávky)
12:00 – 13:00 oběd
13:00- 17:00 praktická část (během výuky krátké 10 min. přestávky)

 

 

Termín výuky:            dle dohody

Počet lekcí:                dvou až třídenní kurz kurz

Délka lekce:               8 hodin výuky

Ideální doba školení 2 – 3 dny.